Årsmöte 9 mars 2013 på Älvsjömässan

Kallelse till Årsmöte 2013 i Svenska Beneteauklubben

Styrelsen hälsar alla medlemmar i klubben välkomna till årsmöte

Tid och plats: lördagen den 9 mars kl 15.00 på Älvsjömässan, Stockholm, rum K12

Program
1. Årsmöte med sedvanliga förhandlingar. Agenda och underlag för diskussion och beslut översändes senare. De kommer också att läggas ut på hemsidan under Medlems-info
2. Överlämnande av vandringspriset Beneteaucupen Nord/Ost till segraren 2012.
Segraren har lovat att ge lite tips och råd utifrån sina erfarenheter av kappsegling
3. Vad händer efter ett larm på Kanal 16 eller 112 till sjöräddningen och fram till ett sjöräddningsuppdag är avslutat. Vi kommer att få en genomgång om rutiner och hur arbetet är organiserat med exempel utifrån verkliga fall. Ta chansen och lyssna till en som arbetat praktiskt med sjöräddning och som kan lära oss mer om det som man inte vill tro kan hända, men som händer när man inte förväntar det. Vi får inblick i de resurser som finns. Det kommer att finnas möjligheter till frågor.
4. Information från generalagenten om nyheter mm avseende Beneteaus segelbåtsprogram 2013 och framåt och information om företaget
5. Avslutning senast 18.00.

Oxelösunds Båt och Motor kommer att sponsra alla som kommer till årsmötet med gratis entrébiljetter till mässan, denna dag. Viss begränsat antal tillgängliga biljetter, så vi utgår från 1 biljett per medlem

Klubben kommer att bjuda på macka med dryck. Det inkluderar även en medföljare.

Vi måste därför ha er anmälan sänd till mig senast den 25 februari för att kunna fin planera mötet. Maildressen är: ulf.scharin@telia.com

Vi i styrelsen ser fram mot en trevlig samvaro och i år med ett extra viktigt tema om sjöräddning och hälsar er mycket välkomna.

För styrelsen
Ulf Scharin